Playbyte ‘Oyunlar için TikTok’ Olmayı Hedefliyor

30

Playbyte adlı bir girişim, oyunlar için TikTok olmak istiyor. Şirketin yeni piyasaya sürülen iOS uygulaması , kullanıcıların telefonlarında basit oyunlar yapmasına ve paylaşmasına olanak tanıyan araçların yanı sıra, başkaları tarafından oluşturulan oyunları oynayabileceğiniz dikey olarak kaydırılabilir, tam ekran bir besleme sunuyor. Ayrıca TikTok gibi, akışlarda oynamayı sevdiğiniz oyun türlerinden daha fazlasını sunmak için zamanla daha kişisel hale gelecektir.

Oyun oluşturma genellikle kodlamanın bazı yönlerini içerse de, Playbyte’ın oyunları basit yapı taşları, emojiler ve hatta iPhone’unuzdaki Film Rulonuzdaki görüntüler kullanılarak oluşturulur. Buradaki fikir, kullanıcılara kodlamanın temellerini öğretmeye çalışan bazı giriş niteliğindeki eğitici deneyimler yerine, oyun oluşturmayı yalnızca başka bir kendini ifade etme biçimi haline getirmektir.

Özünde, Playbyte’ın oyun oluşturma işlemi, kullanıcıların yavaş bağlantılarda ve eski cihazlarda bile hızlı bir şekilde yüklenebilen ve oynanabilen oyunlar oluşturmasına olanak tanıyan web çerçeveleri üzerine kurulu hafif 2D oyun motoru tarafından desteklenmektedir. Bir oyunu oynadıktan sonra ekranın sağ tarafında bulunan butonları kullanarak beğenebilir ve yorum yapabilirsiniz ki bu TikTok görünümüne de oldukça benziyor. Uygulama, ilgi çekici bulacağınıza inandığı daha fazla oyun sunmak için oyun içi görüntülerden, etiketlerden ve açıklamalardan ve diğer etkileşim analizlerinden yararlandığı için zamanla Playbyte’ın akışı size keyif aldığınız oyunların daha fazlasını gösterir.

Başlangıçta; kullanıcılar oyunların çeşitliliği simülatörleri, kule savunma oyunları, savaş zorlukları, obbys, cinayet gizem oyunları ve daha fazlasını içeren – Playbyte araçlarını kullanacaklar.

 

Playbyte kurucusu ve CEO’su Kyle Russell’a göre; ‘Skydio, Andreessen Horowitz ve TechCrunch’tan ayıran en önemli özellik Playbyte’nin sadece bir oyun uygulaması değil, bir sosyal medya uygulaması olmasıdır’ diyor. “Yeni bir sosyal medya platformu oluşturmak için gerekli olan şey için aklımızda bu model var” diyor.

Russell, Twitter’ın metin için, Instagram’ın fotoğraflar için ve TikTok’un video için yaptığını, bir kısıtlamayı kişiselleştirilmiş bir yayınla birleştirmek olduğunu açıklıyor.

Benzer şekilde Playbyte oyunlarının da kendi sınırlamaları vardır. Basit doğasına ek olarak, oyunlar beş sahne ile sınırlıdır. Bu kısıtlama sayesinde, insanların “oynat” düğmesine bastığınız bir giriş ekranı, bir hikaye girişi, zorlu bir oyun bölümü ve ardından bir hikaye çıkışı olan oyunlar yaptığı bir format ortaya çıktı.

Playbyte, kullanımı kolay oyun oluşturma araçlarına ek olarak, oyun varlıklarının diğer oyun yaratıcıları tarafından yeniden kullanılmasına da olanak tanır. Bu, daha fazla uzmanlığa sahip birinin özel mantık kullanarak veya birden fazla bileşeni bir araya getiren bir oyun varlığı yapması durumunda, kullanıcı tabanının geri kalanının bu işten faydalanabileceği anlamına gelir.

Russell, “Temelde, o kadar hırslı olmayan insanların hala üretken, yaratıcı oyun yapımcıları gibi hissetmelerini gerçekten kolaylaştırmak istiyoruz” diyor. “Bunun anahtarı, bir fikriniz varsa – zihninizdeki bir oyunun görüntüsü gibi – çok hızlı bir şekilde yeni varlıkları arayabilmeniz veya daha önce kaydettiğiniz diğer varlıkları bir araya getirebilmeniz olacaktır. Ve sonra onları bırakın ve karıştırın ve eşleştirin – neredeyse Legolar gibi – ve sizin tarafınızdan başka bir yapılandırma olmadan hayal ettiğinizin %90’ı olan bir şey inşa edin” diyor.

Playbyte zamanla, örneğin içerik oluşturucuların sponsorlu varlıkları oyunlarına bırakmalarına izin vererek, marka reklamcılığıyla feed’inden para kazanmayı planlıyor. Ayrıca daha sonraki bir noktada bir çeşit patronaj modeli kurmak istiyor. Bu, oyunların aboneliklerini veya hatta NFT’lerini içerebilir, ancak bu yolun daha ilerisinde olacaktır.

 

Başlangıç ​​başlangıçta 2019’da bir web uygulaması olarak başlamıştı, ancak geçen yılın sonunda ekip bu planı rafa kaldırdı ve her şeyi kendi oyun motoruyla yerel bir IOS uygulaması olarak yeniden yazdı. Bu uygulama, daha önce TestFlight’ın 10.000 kullanıcı sınırını maksimuma çıkardıktan sonra App Store’da kullanıma sunuldu.

Şu anda, TikTok ve Roblox, Minecraft veya Fortnite gibi diğer ortak oyunlarda aktif olan gençler arasında ilgi görüyor.

“Kendi oyunlarını oluşturmak için ilham alan, ancak kodlamayı veya diğer gelişmiş araçları kullanmayı öğrenme ihtiyacından korkan ya da evde bu araçlara erişmelerine izin verecek bir bilgisayarı olmayan gençler.”Russell kullanıcı kitletisini bu şekilde tanımlamaktadır.

Playbyte, FirstMark (Rick Heitzmann), Ludlow Ventures (Jonathon Triest ve Blake Robbins), Dream Machine (TechCrunch’ın eski Genel Yayın Yönetmeni, Alexia Bonatsos) ve melek yatırımcılar dahil olmak üzere, yatırımcılardan 4 milyon dolarlık yatırımcı finansmanı ile destekleniyor. Coinbase’in kurucu ortağı Fred Ehrsam gibi; Oculus’un kurucu ortağı Nate Mitchell; Ashita Achuthan..

Uygulama, App Store’dan ücretsiz olarak indirilebilir.